2020. március 31., kedd

0Y657 Kovács Margit : Lányát etető anya 21 cm - Jelenlegi ára: 360 000 Ft

Hibátlan állapotú, rendkívül szép Kovács Margit figura, gyűjteménybe való darab.
Kötényen karcolt, írókázott jelzés: KMSzélesség: 12. 5 cmMagasság: 21 cmSúly: 0. 78 kg
Kovács Margit
keramikus
Születési hely:  Győr
Születési dátum:  1902
Honlap:  http: //www. pmmi. hu/
Kiállítások az adatbázisban:
Mesterei:  Jaschik Álmos, Bücher Herta, Killer, Karl, Niemeyer, Adalbert, Jaschik Álmos, Bücher, Herta.
Mesterei: Jaschik Álmos, grafika; Herta Bücher, kerámia; Karl Killer, szobrászat; Adalbert Niemeyer, kerámia; 1924-1926: Jaschik Álmos magániskolája; Iparművészeti Iskola 1926-1928: Herta Bücher kerámiaműhelye, Bécs: 1928-1929: Staatsschule für Angewandte Kunst, München; 1932: tanulmányút Koppenhágában; 1933: tanulmányút Sevres-ben; 1933: IV. Triennálé ezüstérme, Milánó; 1936: V. Triennálé aranyérme, Milánó; 1937: A Magyar Iparművészet Országos Egyesületének ezüstérme; 1938: I. Országos Iparművészeti kiállítás aranyérme; Nemzetközi Iparművészeti kiállítás aranyérme, Berlin; 1939: VI. Triennálé ezüstérme, Milánó; 1940: VII. Nemzetközi kiállítás ezüstérme; 1948: Kossuth-díj; 1953: érdemes művész; 1958: Világkiállítás nagydíja, Brüsszel; 1959: kiváló művész; 1962: Munka Érdemrend; Nemzetközi Kerámiakiállítás ezüstérme, Prága; 1971: Győr Díszpolgára; 1972: Munka Érdemrend arany fokozata; 1974: Szentendre Díszpolgára; 1996: Magyar Örökség-díj. ~ kerámikusi alkotói világában kezdettől nyitottak egymás felé a képző- és iparművészeti tradicionális műfajhatárok, messze megelőzve a kortárs iparművészet hasonló törekvéseit. A műfaji egymásra hatást kiaknázva alkotta meg ~ plasztikai igényű tárgyi világát, valamint iparművészeti gyökerű korongolt plasztikáit és reliefjeit. Hazai és külföldi tanulmányok után művészi pályáját az 1930-as évek elején, mintázott terrakotta kisplasztikák és reliefek, valamint korongolt dísztárgyak és funkcionális tárgyak alkotásával kezdte. Fehér vagy színes fedőmázat alkalmazott, de a máz nélküli terrakotta szépségét is gyakran érvényesítette. Saját hangját keresve szecessziós és expresszionista hatásokat asszimilált nyúlánk arányú zsánerfiguráinál, reliefjeinek többségénél. Plasztikái egy részénél viszont a román kori szobrászat zömök arányú formaeszményéhez kapcsolódó, expresszíven mintázott alakokat formált (Zsömlelány,  1933). A 30-as évek második felében a stilizáltabb dekorativitás irányába fordult vallásos témájú falképeinél, melyeket a középkori bizánci művészet dekoratív formavilága inspirált (Angyali üdvözlet II.,  1938). Sajátosan egyéni hangú, ornamentális feliratokkal dekorált dísztárgyakat alkotott biblikus, moralizáló és népköltészeti tematikával, folklorisztikus hatások asszimilálásával (Vanitatum vanitas,  1936). A figuratív plasztikák technikai kivitelezésébe egyre jobban bevonta a korongozást, és a mintázás szerepét a geometrikus forgásformákat kiegészítő részletformák létrehozására szűkítette. Ennek a technikai megoldásnak hatására a geometrizáló tendencia egyre tisztábban kezdett érvényesülni figuráinál. A kisplasztikáknál a kúpformára való egyszerűsítés lett egyre következetesebb, a nagyméretű alakok pedig egyre oszlopszerűbbé válva, gótizáló formaeszményhez közeledtek (Oszlopangyal,  1942). A színes, fényes fedőmázak mellett matt hatású, színezett agyagmázakat is - engobe - alkalmazott, pasztellszínű árnyalatokkal. Míg a korai mintázott figuráknál még az emberi testrészek közötti anatómiai arányokat követte vagy a megváltoztatott arányú formákat tömbösítette, addig a korongolt alakoknál már geometrikus modellezést valósított meg, sajátos arányok kikísérletezésével. Ezzel párhuzamosan a geometrizálást a dekorativitással összeegyeztetni szándékozó kísérletei során olyan egyéni formafelfogáshoz jutott el, mely geometrikus és ornamentális motívumok szerves alkalmazását is lehetővé tette (Kuglófmadonna,  1938;  Hárfázó angyal,  1940). A folklorisztikus inspiráció az 50-es években fokozódott munkásságában. Az akkori művészetpolitikai elvárások egy részéhez alkalmazkodva a népi-paraszti világra koncentrált; nosztalgikus felhanggal idézte meg változatos zsánertémákkal a paraszti élet epizódjait. Élőkép jellegű, epikusan mesélő falképek (Almaszedés, 1952) és reliefek (Lakodalom,  1955) mellett realisztikus hangvételű kisplasztikákat és nagyméretű figurákat is korongozott (Kenyérszegő,  1952;  Fonó,  1953). Tematikailag ebben az időszakban a kispolgári világ felé is visszatekintett és apró-cseprő történésekben kiteljesedő, "humoros-ironikus mázzal" bevont kedves kis figurákat is készített (Családi fényképalbum). Mindkét témakörben időnként teatralitásba csapott át. Változatos, kisebb-nagyobb állatplasztikáinak s állatformájú edényeinek többségét ekkor alkotta, s dísztárgyainak egy részét stilizált állatokkal s folklorisztikus motívumokkal dekorálta. Iparművészeti tárgyait, melyek között szinte valamennyi hagyományos forma megtalálható, a rendkívüli ötletesség és bravúros formakincs jellemzi. A 60-as és 70-es években terrakotta helyett főleg samottos, durvább agyaggal kezdett dolgozni. Az expresszívebb formáláshoz visszatérve rusztikusabb felületkezeléssel is kísérletezett. Ezzel párhuzamosan figurái egy részénél a geometrikusan zárt, tömbös formálást részesítette előnyben (Dávid,  1967). Néhány színárnyalatra szűkítő engobe festést alkalmazott, vagy máz nélkül érvényesítette az anyag formaképző szépségét. Kísérletei egy részénél - főleg a fájdalmat, s a gyászt kifejező alkotásoknál - teátrálisan patetikussá vált. Az értékválságból fakadó belső megújulási igény hatására részben visszatért a biblikus témákhoz, részben új témákat dolgozott fel: a görög mitológia, az archaikus mesék s a népi mondák világát (Cantata profana,  1969). Életművének jelentős részét hazai és külföldi épületkerámiái képezik. ~ különböző stílusú és műfajú, virtuóz technikai tudást tükröző alkotásainak sokféleségéből bensőséges emberközpontúság sugárzik. Antropocentrikus gyökerű kerámia-univerzuma az anyag szinte hihetetlen szeretetén és a "szeretettel-formáltságon" alapszik. A geometrizálást a dekorativitással összeegyeztetni szándékozó stíluskísérletei során ~ olyan sajátos formafelfogáshoz jutott el, mely úttörő jelentőségű kortárs kerámiaművészetünkben. Gádor István és Gorka Géza mellett a modern kerámia egyik megalapítójaként ő képviselte évtizedeken át Magyarországot az európai kerámiaművészetben.
Egyéni kiállítások1928 ? Tamás Galéria, Budapest [Simon Gy. Jánossal]1930 ?  Nemzeti Szalon, Budapest1935 ? Tamás Galéria, Budapest1938 ? Tamás Galéria, Budapest [Pekáry Istvánnal, Erdős Lajossal]1939 ?  Világkiállítás,  New York1942 ? Tamás Galéria, Budapest (kat. )1945 ?  Műteremkiállítás 1948,  Fényes Adolf Terem, Budapest1953 ?  Nemzeti Szalon, Budapest1959 ? Magyar Intézet, Róma1962 ? Ernst Múzeum, Budapest1970 ? Műcsarnok, Budapest (kat. )1973 ? ~ Gyűjteményes Kiállítás,  Szentendre (állandó)1974 ? ~ Gyűjteményes Kiállítás,  Győr (állandó).
Válogatott csoportos kiállítások1930 ?  IV. Nemzetközi Iparművészeti kiállítás,  Monza1932 ?  A Magyar Iparművészeti Társulat kiállítása1933 ?  IV. Triennálé,  Milánó1935 ?  Iparművészek Jubiláris kiállítása, Budapest ?  Világkiállítás,  Brüsszel1936 ?  V. Triennálé,  Milánó1937 ?  Világkiállítás,  Párizs ?  Magyar Iparművészek Országos Egyesületének kiállítása, Budapest1938 ?  Nemzetközi Iparművészeti kiállítás,  Berlin ?  I. Országos Iparművészeti kiállítás, Budapest1939 ?  VI. Triennálé,  Milánó1940 ?  VII. Nemzetközi kiállítás,  Milánó1952 ?  I.  Iparművészeti kiállítás,  Ernst Múzeum, Budapest1958 ?  Világkiállítás,  Brüsszel ?  XXIX. Velencei Biennálé,  Velence1959 ?  Nemzetközi Kerámia kiállítás,  Ostende1961 ?  Magyar Iparművészeti kiállítás,  Torinó1962 ?  Nemzetközi Kerámia Kiállítás,  Prága ?  Ungerskt Konsthantverk,  Stockholm, Budapest1963 ?  Modern Magyar Kerámiakiállítás,  Royal Festival Hall, London1965 ? 5. Országos Iparművészeti kiállítás,  Műcsarnok, Budapest1968 ?  I. Országos Kerámia Biennálé,  Pécs1970 ?  II. Országos Kerámia Biennálé,  Pécs1972 ?  III. Országos Kerámia Biennálé,  Pécs1975 ?  Magyar Kerámia és Textil,  Moszkva ?  Jubileumi Iparművészeti kiállítás,  Műcsarnok.
Művek közgyűjteményekbenDéri Múzeum, DebrecenIparművészeti Múzeum, BudapestJanus Pannonius Múzeum, PécsKovács Margit Gyűjteményes Kiállítás, GyőrKovács Margit Gyűjteményes Kiállítás, Szentendre.
Köztéri műveiŐsfoglalkozások (mázas kerámia relief, 1931, Bécs, Budapest Bécsi Idegenforgalmi Hivatala)Templom szószékének dísze (1935-1938, Komárom)Padlólapok és keresztelőmedence (1935-1938, Budapest, Városmajori Templom)Budapest a Duna királynője (barna terrakotta lapok, színes mázzal, 1937, Budapest, V. ker., Roosevelt tér 5., Fővárosi Idegenforgalmi Hivatal, a főváros párizsi világkiállítási terme számára készült alkotás nagyobb töredéke)Assisi Szent Ferenc (kerámia dombormű, 1937, Budapest, II. ker., Csalogány u., elpusztult)Gizella királyné (kerámia dombormű, 1937, Budapest, II. ker., Pasaréti út)Festett klinker (1939, Győr, Szent Imre Templom portálja)Fölszállott a páva, Ádám és Éva a Paradicsomban (kerámia dombormű, 1939, Budapest, V. ker., Vármegye u. )Fiastyúk és állatöv (mázas terrakotta pillér és padtámla borítás, 1941, Budapest, Koronaőr u. 14. )Kerámia (1941, Budapest, Szent István krt., Népművészeti Bolt)Lakóház bejáratát díszítő kerámiák (1948, Székesfehérvár, Csitáry G. u. )Tetőhelyreállítás-emléktábla (kerámia dombormű, 1948, Budapest, V. ker., Városház u. )Hegyeshalmi térkép (mázas terrakotta falkép, 1950, Hegyeshalom, Vasútállomás)A dolgozó népé a Balaton (festett és vésett terrakotta, 1950-1953, Budapest, Déli pályaudvar régi épülete1963-ban lebontották, 1983-ban elhelyezve Szentendre, Rákóczi u. -i iskola aulájában)Budai Nagy Antal (mázas terrakotta falkép, 1952, Székesfehérvár, Megyei Tanács)Szüret (mázas terrakotta, 1953 körül, Debrecen, Megyei Tanács)János vitéz (kerámia falikép, 1953, Dunaújváros, iskola)Badacsonyi szüret (mázas metlachi falkép, 1955, Budapest, VIII. ker., Ötpacsirta u. 2., Magyar Építőművészek Szövetsége Székháza)Középkori szüret (mázas terrakotta falkép, 1956, Balatonfüred, Állami Borpince)Falusi mulatság (mázas terrakotta falkép, 1958, Inotai Hőerőmű)Alvó anyaföld és a négy évszak (terrakotta relief engobe festéssel, 1959, Nemzetközi Meteorológiai Intézet, Genf)Óvodai faliképek (mázas kerámia, 1959, Fót, Gyermekváros)Ember és munka (samottos agyag relief, 1961, Torinó, Centre International du Travaille)Székesfehérvári relief (samottos agyag relief, 1972, Székesfehérvár, Csók. I. u. 20. )A 700 éves Győr története (terrakotta relief engobe festéssel, 1973, Győr, Ady Endre lakótelep, Móra Ferenc Általános Iskola)Színház (terrakotta, 1962, Szigetszentmiklós, Csepel Autógyár Művelődési Háza, 1997-ben lebontották, a BÁV elárverezte)Mázas kerámia (1963, Szentendre, Pest Megyei Múzeumok Igazgatósága)Eltűnt idők nyomában (mázas falikép, 1964, Budapest, XI. ker., Daróczy u., Országos Vértranszfúziós Szolgálat)Furulyázó pásztor (mázas kerámia dombormű, 1965, Szombathely, Nyomorék Gyermekek Állami Kórháza)Szüret (mázas samott, 1968, Kiskunhalas, Állami Gazdaság)Szűz Mária a gyermek Jézussal (mázas kerámia, 1976, Budapest, I. ker., Tárnok u. )Budavár ostroma (színes plasztikus kerámia, 1976, Budapest, I. ker., Bécsi kapu tér)Falikép (kerámia, 1975, Szombathely, Hangversenyterem)Kerámia kompozíció (kerámia, 1976, Vác, Madách Imre Művelődési Központ).
IrodalomA. F.:  Keramiken von ~,  Forum, 1933R. A.: ~ keramikus,  Magyar Iparművészet, 1935OELMACHER A.: (kat. bev., ~ gyűjteményes kiállítása, Tamás Galéria, 1942)DOMANOVSZKY GY.:  A Kossuth-díjas ~,  Művészetszemlélet, 1949/4-5. OELMACHER A.: (kat. bev., Nemzeti Szalon, 1953)KOCZOGH Á.:  A modern művészet útjai,  Budapest, 1953CSÁNYI K.:  A magyar kerámia és porcelán története és jegyei,  Budapest, 1954KARDOS E. -VAJER L.:  Mostra di ~ ceramista,  Roma, 1959BOBROVSZKY I.: ~,  Budapest, 1961OELMACHER A.: ~,  Művészet, 1962/8. P. BRESTYÁNSZKY I.:  La modern ceramica ungherese,  Faenza, 1964PERNECZKY G.:  Tanulmányút a Pávakertbe,  Budapest, 1969MAJOR M.: (kat. bev., Műcsarnok, 1970)KATONA I.:  Modern iparművészetünk néhány kérdése,  Művészet, 1970/4. KOCZOGH Á.:  The Art of ~,  New Hungarian Quarterly, Budapest, 1970HAMAR I.: ~ gyűjteményes kiállítása Győrött,  Művészet, 1971/12. HAMAR I.:  A 70 éves ~ köszöntése,  Művészet, 1972/12. POGÁNY F.:  Iparművészetünk a két világháború között,  Művészet, 1973/2. P. BRESTYÁNSZKY I.:  Poézis, tradíció,  modernség,  Művészet, 1973/7. GÁBOR L.: (kat. bev., Szentendre, 1974)KOCZOGH Á.:  Mai magyar iparművészet. Kerámia, porcelán,  üveg,  Budapest, 1975~ kiskönyve,  Pest Megyei Minikönyvek, Szentendre, 1979P. BRESTYÁNSZKY I.: (kat. bev., ~ Gyűjtemény kat., Szentendre, 1981)Magyar művészet 1919-1945,  I., II., Budapest, 1985SCHENKL L.: (kat., bev. tan., Szentendre, 1996).
Schenk Lea + Tóth Attila
Forrás: www. artportal. hu
Termékeim között több Kovács Margit kerámia található, kérem tekintse meg őket ide kattintva!
A termékről további nagy felbontású képek!
ÁRUIM ZÖME ANTIK ÉS RÉGI TÁRGYAKBÓL ÁLL.
SZEMÉLYES ÁTVÉTELI LEHETŐSÉG BUDAPESTEN (IX. ) ILLETVE SZEGEDEN!
 
Szállítás
Termékeinket az MPL futárszolgálattal küldjük! Terjedelmes tárgyaink szállításában külön díjazás mellett tudunk segíteni! Szállítási módok az alábbiak szerint alakulnak
 
Személyes átvétel Budapest IX.
 
 
Személyes átvétel Szeged
 
 
MPL csomag előre utalással
 
 
MPL csomag utánvét
 
 
Fizetés
A vételár és szállítási költség kiegyenlítésére az alábbi lehetőségeket biztosítjuk
 
Személyes átvételkor készpénzben
 
 
Banki átutalás
 
 
Utánvét
 
 
Paypal (MasterCard, Visa)
 
 
Szállítási, átvételi idő
A termék vásárlását követően a szállítási, kézhez vételi idő az alábbiak szerint alakul belföldön
 
Személyes átvétel
1-5 munkanap
 
 
MPL csomag előre utalással
2-3 munkanap
 
 
MPL csomag utánvét
1-3 munkanap
 
( anya gyermekével anyuka mother ceramic )

Jelenlegi ára: 360 000 Ft
Az aukció vége: 2020-04-04 18:14 .

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése